Extraescolars


Fem una proposta global d’activitats de lleure caracteritzades per tenir una voluntat educativa, de qualitat, de corresponsabilitat de tots els agents que intervenen a la comunitat educativa, equip docent, pares i mares i els educadors i educadores en el lleure. 

Podem parlar de quatre tipologies d’activitats, segons catàleg d’activitats:

  • Esportives amb l’Escola Esportiva Eina.
  • De Lleure amb el projecte Juga i Aprèn (Es poden realitzar un o dos dies a la setmana amb un ventall molt ampli. Activitat diària educativa de conciliació laboral-familiar).
  • CreixeMent: Espai obert.
  • Específiques: Dependrà de l’activitat en si.

 

 

relació d'activitats


Contes i Titelles. El conte té molta flexibilitat per poder-lo fer servir com a eina per aconseguir altres objectius. Són múltiples les funcions que per si mateix té el conte i les coses que podem fer amb aquesta eina màgica. A partir del fil conductor d’un conte, explicant-lo o interpretant-lo, es realitzaran tallers, jocs, cançons, danses....


Coral. El cant coral és un excel·lent mitjà expressiu col·lectiu per transmetre la música. No es busca la formació de grans cantants sinó la participació i experimentació conjunta de la música. A partir del cant coral aprendran tècniques vocals , de respiració, relaxació que els ajudarà a controlar la pròpia veu.


Música. La finalitat d’aquest taller és transmetre uns coneixements generals de música. No es busca la formació de grans músics, sinó la participació i experimentació conjunta de la música. Jugarem amb les notes, els sons, descobrirem instruments, com sonen, la seva família ....


Guitarra. A guitarra iniciem als nens i nenes en la comprensió i l’estimació de la música. Aprenem a escoltar-la i a sentir-la, però també a entendre el seu llenguatge. Aprenem a tocar la guitarra, i alhora també es millora la coordinació entre les dues mans i la digitació d’aquestes. Obrim els cinc sentits a la música, perquè estimar la música es estimar la vida.


Teatre Musical. Es basa en el treball de grup, on els participants podran desenvolupar les capacitats de coordinació, escolta, confiança i complicitat amb els companys, està previst treballar la concentració, imaginació,  sensibilitat, ritme, espai i el propi cos com a material d’expressió i muntarem musicals amb totes les tècniques que hem après.


Percussió. S'aprenen tècniques i trucs del món de la percussió, tot afavorint la tasca de grup i si l'escola fa festes, carnestoltes,.... tindran un espai on mostrar allò que han après, al temps, que contribueixen a crear sentiment d’escola, tant per captar i cridar l’atenció del públic assistent com per donar ànims al propi grup!!!


Batucada. La vessant pedagògica de la percussió. Els seus tres eixos vertebradors són: el ritme, com a representació musical directa de la vida; el conjunt, com a eina indiscutible de treball cooperatiu i d’oci social, i l’apropament a l’art de carrer, que genera una inevitable inclusió social de l’activitat en la cultura popular.


Musicoterapia. La musicoteràpia és la utilització de la música i/o elements musicals per estimular els sentits. Treballa l’àrea cognitiva estimulant la memòria la concentració. També l’àrea físico-motriu estimulant-ne les facultats motores. Com també tot el que te a veure amb l’expressió dels sentiments.

 

 


Ludoteca en Anglès. Mitjançant el joc, les cançons i alguna manualitat, s'introdueixen conceptes i vocabulari bàsic en anglès. El contingut està en funció del nivell que tinguin els nens/es de la llengua, però bàsicament el que es treballa  són conceptes com: salutacions, colors, parts de cos, menjar, celebracions, números, peces de vestir, animals, la classe.


Anglès. L’activitat està pensada per a motivar i fer gaudir als nens i nenes amb l’aprenentatge de la llengua anglesa. L’anglès serà la llengua vehicular en tot moment i el seu objectiu i les sessions es desenvoluparan en un clima lúdic i participatiu mitjançant exercicis didàctics. L’objectiu és treballar de manera equilibrada les cinc àrees d’aprenentatge de l’anglès (oral, auditiva, escriptura, lectura i gramàtica) en la mesura de les possibilitats del grup d’edat.


Francès. Mitjançant el joc, les cançons i alguna manualitat, s'introdueixen conceptes i vocabulari bàsic en francès. El contingut està en funció el nivell que tinguin els nens/es de la llengua, però bàsicament el que es treballa  són conceptes com: salutacions, colors, parts de cos, menjar, celebracions, números, peces de vestir, animals, la classe.


Aeròbic. És  la combinació de la música i elements de disciplines diferents: jòguing, jazz, gimnàs, ball. El resultat d’aquesta combinació consisteix en ballar al ritme de la música, però d’una manera aeròbica. L’aeròbic és un exercici saludable i complet on també es potencia la flexibilitat, la coordinació, la força i l’habilitat.

 


Danses i cançons. Dins d’aquest taller volem ensenyar danses i cançons d’arreu del món. Superades les primeres vergonyes, tothom s’anima: són senzilles, fan grup i es poden ballar a tot arreu. Les danses són una eina importantíssima per potenciar d’una manera lúdica el desenvolupament psicomotor de l’infant. 


Ball Modern. És  la combinació de diferents estils de música i disciplines: hip hop, jazz, batuka. El resultat d’aquesta combinació consisteix en ballar al ritme de la música. Conèixer les diferencies que hi ha entre elles… i ballar. 

 


Dansa Clàsica. L’activitat de dansa pretén potenciar l’expressió corporal de l’infant, el moviment i el ritme, elements que força vegades queden oblidats i que, per altre banda, són molt importants per al seu desenvolupament.

La dansa és un art consistent en expressar-se mitjançant moviments del cos al ritme de la música, i aquest serà el principal objectiu de l’activitat, deixar fluir el cos al ritme de la música per tal que l’infant es deixi portar i s’expressi a través de la música.


 Gimnàstica rítmica. El tipus de gimnàstica rítmica que volem transmetre és una combinació d’esport educatiu i esport recreatiu. D’una banda és esport recreatiu perquè es busca que els nens i nenes estiguin motivats, gaudeixin amb la pràctica esportiva que fan i s’ho passin molt bé fent diferents jocs i activitats. Però això creiem que s’ha de complementar amb un aprenentatge. 


Gim-Jazz. És una barreja de diferents estils de música: funky, hip hop, jazz, etc. Un mètode que barreja activitat esportiva, amb música i expressió corporal, treballant el propi cos, amb els altres cossos, amb l’espai, la música, la imaginació, etc... mitjançant el moviment i les coreografies. 


ReciclatgeReciclatge és un taller de manualitats que ofereix la possibilitat de descobrir el món de l'expressió: titelles, màscares, ombres, paper, experiments, fang, plastilina, pintura,  etc. a partir de material reciclats. Té com a objectiu principal sensibilitzar als infants en el respecte del medi ambient.


CuinaÉs un taller sobre l’elaboració de receptes saludables basat en un model de salut i que inclou aspectes socials i ambientals. En la realització de les receptes es té en compte una de les dietes més sanes i reconeguda arreu del món, la dieta mediterrània.

 

 


Informàtica. L’objectiu bàsic d’aquesta activitat és aconseguir que el participant adquireixi la metodologia bàsica de treball amb un ordinador. És important que l’usuari entengui el seu comportament i la seva manera de funcionar. El més important és fer perdre la por al nen/a al manipular un element que desconeix. Dins aquest paquet d’aplicacions ens centrarem en les aplicacions d’ofimàtica (processador de textos, full de càlcul...). 


Teatre. Aquest taller vol usar com a mètode d’aprenentatge l’aspecte lúdic del teatre. L’activitat es basa en el treball de grup, on els participants podran desenvolupar les capacitats de coordinació, escolta, confiança i complicitat amb els companys. Treballem la concentració, imaginació, sensibilitat, ritme, espai i el propi cos.


Circ. Aquest taller sobre el circ tractarem diferents aspectes del mateix: malabars, jocs, expressió... si ens centrem més en cada cas, podem explicar una mica les característiques de cada apartat. Els jocs malabars són jocs on un o varis objectes es llancen o es passen, sense perdre el control. 


Escacs. Ofereix la possibilitat de combinar amb èxit passar-ho la formació integral de les persones, donant una bona influència educativa a tots nivells: intel·lectual, personal, esportiu... Aquest joc ha estat definit alhora com joc, esport, ciència i art. 


Judo. L’aprenentatge del judo enforteix l’autoconfiança, la concentració i la capacitat de lideratge, així com  la coordinació física, poder i flexibilitat.

 


Aikido. El Aikido com activitat física és un conjunt de tècniques. És un art marcial japonès no competitiu. Els practicants exerciten  tècniques amb l’únic objectiu de millorar la seva habilitat, flexibilitat, coordinació del propi cos la destresa. No hi ha guanyadors/es ni perdedors/es.

 

 


Arts Marcials. Son un conjunt de sistemes de combat on totes elles comparteixen un objectiu  comú: la defensa personal. Treballarem l’aprenentatge de valors com: el respecte, la no violència, la lleialtat, la valentia, la confiança en un mateix, el treball en grup, l’autoestima, l’autocontrol i el creixement intern.


Taller Estudi Assistit. El Taller d’Estudi Assistit és una activitat pensada per reforçar l’ordre, l’organització i l’hàbit d’estudi en un ambient lúdic i relaxat. L’espai destinat a realitzar l’activitat és la biblioteca de l’escola. L’activitat és un suport a la realització de les tasques escolars fora de l’horari lectiu. L’alumne realitzarà les seves tasques individualment, el monitor/a revisarà l’organització i l’agenda i només atendrà al nen/a quan ho necessiti.

 


Taller Imatge i Comunicació. Activitat amb la que introduïm els participants al món de la informació i comunicació mitjançant tècniques audiovisuals bàsiques. Generarem un debat, conduit pel monitor/a, per decidir conjuntament el centre d’interès del trimestre. Al final del trimestre, es presentarà un treball d’investigació en format de vídeo digital.


Taller de Magia. L'extraescolar té l'objectiu de ser el punt de trobada de la màgia per a l'escola, els nens i les famílies, ajuden als nens a desenvolupar la seva motricitat i agilitat manual i del cos, les relacions interpersonals formant un equip d'assaig amb els companys/es mags/es, i a enfrontar-se davant d'un públic, lluitant contra les pors i timideses, sent capaços/es d'enganyar i sorprendre amb il·lusionants jocs de màgia. 


Robòtica. Curs adaptat a cada edat on es reforcen les capacitats STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques). Es treballen diferents tecnologies de manera combinada: Robòtica, Electrònica, Programació i Minecraft.

Es realitza amb l'Entitat col·laboradora CodeLearn.

 

 


Circulació Viària.  Utilitzant bicicletes, patins o patinets i a través de jocs, circuits i gimcanes treballem l’educació viaria i la habilitat.

 


Iniciació a l'esport. Mitjançant un conjunt d’activitats esportives i la pràctica d’exercicis i jocs, treballarem habilitats i destreses pròpies d’alguna modalitat esportiva, sense arribar a ser cap  esport  determinat.

 

 


Creació Artística i Manualitats. És un taller que ofereix la possibilitat de descobrir el món de l'expressió: titelles, màscares, ombres, paper, experiments, fang, plastilina, pintura,  etc. Es treballen amb diferents tècniques i materials.


Expressió. Dividim el curs escolar per trimestres i volem treballar tres tipus d’expressió. El primer trimestre el dediquem a tot el que fa referència a l’expressió teatral experimentant diferents tècniques a través de jocs, en el segon trimestre el dediquem a Dibuixar i pintar, és una part molt important de  l’Àrea d’Educació artística: visual i plàstica. I en el tercer i últim trimestre explorem el món de la dansa el ball i el moviment del cos, treballant el ritme.

 


Dibuix i Pintura. Dibuixar i pintar és una part molt important de  l’Àrea d’Educació artística: visual i plàstica. Així, aproparem  a l’infant a l’ús del dibuix com a mitjà d’expressió, al treball de formes, les proporcions i els colors, i també, a l’ús de diferents mitjans i textures com els llapis de colors, les ceres i les pintures.


organització


Els monitors/es de les activitats de cicle infantil recolliran els infants en un punt pactat amb el professorat, per tal que els nens/es no es quedin sols i tot seguit aniran cap a l’espai on es realitzi l’activitat. A l’hora de plegar es pactarà un punt de recollida amb els pares i mares per tal de tenir un major contacte amb aquests. Tot recollit en el Protocol de funcionament de Centre, que tindrà una còpia l’AMPA i l’Escola.

 

Els monitors/es de les activitats de primària pactaran un punt de trobada amb els mestres i els infants. A l’hora de plegar es pactarà un punt de recollida amb els pares i mares per tal de tenir un major contacte amb aquests. Tot recollit en el Protocol de funcionament de Centre, que tindrà una còpia l’AMPA i l’Escola.


ASSISTÈNCIA ESPORÀDICA


  • Servei d’acollida matinal
    • Amb opció que hi hagi nens/es esporàdics a l’activitat
    • Amb el control d’assistència de cada mes es passaria un rebut a les famílies al mes següent.
  • Activitats a la tarda
    • L’Espai CreixeMent obert a totes les famílies de l’Escola diàriament com fix o esporàdic. A la resta d’activitats no es podrà acollir infants esporàdics per no dificultar la dinàmica del propi grup.

HORARI


Podem fer activitats d’una hora sense incloure el berenar o d’hora i mitja amb berenar que hauran de dur els infants. Depenent de la demanda de l’escola.


MATERIAL


El material fungible serà revisat i renovat cada mes segons la demanda dels monitors/es.

 

Es pactarà amb l’escola l’ús del material esportiu disponible al centre per a les activitats extraescolars, renovant aquell que s’espatlli durant l’activitat.


INSCRIPCIONS


El període d’inscripcions s’hauria d’obrir al maig o juny (depenent de l’escola), per tal de tenir una aproximació numèrica pel curs vinent, i una orientació de les activitats que més interessen. Així doncs, les activitats podrien començar al setembre amb el curs escolar.

 

 

Al setembre s’obriria un segon període pels nou- vinguts i demés interessats/des.



TRUCA'NS I ET FEM UNA PROPOSTA A MIDA

Telèfon: 93 736 47 22